[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
برای نویسندگان::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
تماس با ما::
امکانات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
پایگاه های نمایه کننده







 
..
آمار سایت
تعداد مشاهده ی مقالات: 2702565

مقالات منتشر شده: 653
نرخ پذیرش: 73.82
نرخ رد: 17.64

میانگین دریافت تا تصمیم‌گیری اولیه: 5 تا 10 روز
میانگین دریافت تا پذیرش: 190 روز
____
..
:: دوره 9، شماره 3 - ( 12-1398 ) ::
دوره 9 شماره 3 صفحات 224-217 برگشت به فهرست نسخه ها
توسعه یک Chat Bot به منظور پاسخگویی به پرسش‌های مکانی جهت استفاده در سرویس‌های مکان‌مبنا
سیدفاضل شاه چراغ* ، بهنام تشیع
چکیده:   (2645 مشاهده)
یک Chat Bot اپراتور پاسخ­گویی خودکار می­باشد که می­تواند مانند اپراتور انسانی با مشتریان گفت‌وگو انجام داده، به پرسش­های آنها پاسخ دهد، مشکلاتشان را حل کند و بازخورد بگیرد. قابلیت یادگیری Chat Bot­‌ها با استفاده بیشتر از آنها، پاسخگویی بلادرنگ، حس صحبت کردن با یک کاربر انسانی از ویژگی­های خوب آنهاست که می­توان از این ظرفیت برای ارائه خدمات مبتنی بر مکان استفاده نمود، در این مقاله یک  Chat Botطراحی شده است که قابلیت گفت و گوی متنی و پاسخگویی به پرسش های کاربران بر مبنای موقعیت مکانی آنها و تفسیر پرسش­های مکانی، انجام تجزیه و تحلیل­های مکانی و ارائه پاسخ به صورت کیفی را دارد. در واقع این ChatBot یک سیستم هوشمند 24 ساعته است که بدون خستگی و تاثیرپذیری از محرک‌های محیطی می­تواند به کاربران خود با در نظر گرفتن موقعیت مکانی آنها خدمات ارائه دهد. نتیجه نظر سنجی از کاربرانی که از این Chat Bot استفاده کردند حکایت از رضایتمندی 98 درصدی کاربران برای استفاده از این سرویس نسبت به سایر سرویس­های موجود دارد.  قابلیت گفت‌و‌گوی متنی به زبان محاوره‌ای، پاسخ‌دهی سریع، سادگی استفاده از آن و حس گفت و‌گو کردن با کاربر انسانی از جمله دلایل رضایتمندی جامعه استفاده‌کنندگان از این ChatBot می‌باشد.
واژه‌های کلیدی: ربات مکانی، خدمات مکان مبنا، LBS، Chat Bot
متن کامل [PDF 867 kb]   (1244 دریافت)    
نوع مطالعه: ترویجی | موضوع مقاله: سامانه های اطلاعات مکانی
دریافت: 1398/12/27
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shahcheragh S F, Tashayo B. Developing a ChatBot to Answer Spatial Queries for use in Location-based Services. JGST 2020; 9 (3) :217-224
URL: http://jgst.issgeac.ir/article-1-934-fa.html

شاه چراغ سیدفاضل، تشیع بهنام. توسعه یک Chat Bot به منظور پاسخگویی به پرسش‌های مکانی جهت استفاده در سرویس‌های مکان‌مبنا. علوم و فنون نقشه برداری. 1398; 9 (3) :217-224

URL: http://jgst.issgeac.ir/article-1-934-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 3 - ( 12-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی علوم و فنون نقشه برداری Journal of Geomatics Science and Technology