[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
برای نویسندگان::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
تماس با ما::
امکانات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
پایگاه های نمایه کننده







 
..
آمار سایت
تعداد مشاهده ی مقالات: 2784495

مقالات منتشر شده: 661
نرخ پذیرش: 73.6
نرخ رد: 17.63

میانگین دریافت تا تصمیم‌گیری اولیه: 5 تا 10 روز
میانگین دریافت تا پذیرش: 191 روز
____
..
:: دوره 4، شماره 3 - ( 11-1393 ) ::
دوره 4 شماره 3 صفحات 86-71 برگشت به فهرست نسخه ها
مدیریت زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی با استفاده از سیستم اطلاعات مکانی-زمانی
غلامرضا فلاحی*
چکیده:   (6196 مشاهده)
پدیده‌های موجود در جهان واقعی به دو دسته ایستا و پویا گروه‌بندی می‌شوند. پدیده‌های ایستا پدیده‌هایی هستند که در طول زمان ثابت می‌باشند ولی پدیده‌های پویا در طول زمان دچار تغییر می‌شوند که این تغییر ممکن است در مکان ، هندسه ، خصوصیات توصیفی و ... پدیده انجام گیرد. از انجایی که خصوصیات ترافیک در طول زمان تغییر می‌یابد و نیز این خصوصیات به یک مکان تعلق می‌گیرد ، یک پدیده مکانی-زمانی محسوب می‌گردد. امروزه پیشرفت فناوری باعث شده تا امکان مدیریت پدیده‌های مکانی-زمانی در سیستم‌های اطلاعات مکانی فراهم آید. هدف این تحقیق بررسی امکان کنترل و هماهنگ‌سازی چراغ‌های راهنمایی با استفاده از سیستم اطلاعات مکانی-زمانی می‌باشد. به همین منظور ابتدا مولفه ها و پارامترهای مربوط به تعیین شرایط ترافیکی و هماهنگ‌سازی چراغ‌ها جمع‌آوری شده و بر مبنای آن ساختار داده‌های ترافیکی زمانی (داده‌های پویا) برای ورود به پایگاه داده ، تعیین می‌گردد. این ساختار به نحوی تعیین شده که متناسب با نوع رفتار ترافیکی موجود ، شرایط ترافیکی لحظه‌ای بر مبنای اطلاعات دقیق کمی به سیستم معرفی می‌گردد. در این تحقیق ، ذخیره‌سازی و مدلسازی داده‌های پویا به همراه داده‌های مکانی مربوط به مسیر خیابان‌ها (داده‌های ایستا) بر اساس مدل رابطه‌ای اشیای مکانی دارای برچسب زمانی انجام گرفته که با ایجاد ارتباط بین این داده‌ها ، تغییرات به وجود آمده در شرایط ترافیکی در هر لحظه تعیین می‌گردد. بر اساس این تغییرات ، پارامترهای ترافیکی و مقدار وابستگی بین تقاطع‌ها محاسبه می‌شود و سپس بر اساس این اطلاعات ، زمانبندی چراغ‌ها به صورت منفرد و شبکه انجام می‌پذیرد.
واژه‌های کلیدی: چراغ‌های راهنمایی، سیستم اطلاعات مکانی-زمانی، اشیای مکانی دارای برچسب زمانی
متن کامل [PDF 952 kb]   (2180 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: سامانه های اطلاعات مکانی
دریافت: 1393/3/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Gh.R. Fallahi. Management of time schedule for traffic signals using Temporal Geospatial Information Systems . JGST 2015; 4 (3) :71-86
URL: http://jgst.issgeac.ir/article-1-75-fa.html

فلاحی غلامرضا. مدیریت زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی با استفاده از سیستم اطلاعات مکانی-زمانی. علوم و فنون نقشه برداری. 1393; 4 (3) :71-86

URL: http://jgst.issgeac.ir/article-1-75-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 3 - ( 11-1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی علوم و فنون نقشه برداری Journal of Geomatics Science and Technology