[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
برای نویسندگان::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
تماس با ما::
امکانات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
پایگاه های نمایه کننده







 
..
آمار سایت
تعداد مشاهده ی مقالات: 2796403

مقالات منتشر شده: 661
نرخ پذیرش: 73.69
نرخ رد: 17.63

میانگین دریافت تا تصمیم‌گیری اولیه: 5 تا 10 روز
میانگین دریافت تا پذیرش: 190 روز
____
..
:: دوره 6، شماره 3 - ( 12-1395 ) ::
دوره 6 شماره 3 صفحات 102-89 برگشت به فهرست نسخه ها
بهبود تناظریابی گذرگاههای درون شهری بر اساس هندسه عوارض در ساختار داده های چندمقیاسی
علیرضا چهرقان ، رحیم علی عباسپور*
چکیده:   (4157 مشاهده)

هدف از تناظریابی عوارض، شناسایی عوارض متناظر در مجموعه داده­های مختلف در دنیای واقعی می­باشد. تحقیق حاضر چارچوبی را برای بهبود تناظریابی گذرگاه­های شهری در مجموعه داده­های با مقیاس­ و منابع متفاوت ارائه می­دهد. چارچوب پیشنهادی بر اساس نظریه گراف و در نظر گرفتن معیارهای مرتبط با هندسه عوارض، جهت تناظریابی مجموعه داده­های شبکه راههای درون شهری در مقیاسها و منابع مختلف می­باشد. در راهکار ارائه شده سعی شده است با در نظر گرفتن معیارهایی هندسی نظیر فاصله، جهت، مساحت، شکل و ناحیه مشترک بین حریم عوارض و در نظر گرفتن ادراک مکانی کارشناسان در تعیین درجه اهمیت هریک از معیارها، درجه شباهت عوارض در منابع داده مختلف تعیین گردد. علاوه بر موارد فوق، در راهکار ارائه شده ضمن حذف ابهام در تعریف عوارض، تمام روابط موجود بین عوارض (شامل یک به هیچ، هیچ به یک، یک به یک، یک به چند، چند به یک و چند به چند) در نظر گرفته می­شود. همچنین چارچوب پیشنهادی برخلاف بسیاری از روش­های پیشین حالت کاربردی بودن خود را در مواجه با داده­های با مقیاسها و منابع متفاوت از دست نمی­دهد. نتایج نشان می­دهد که روش پیشنهادی در مسئله تناظریابی به خوبی عوارض متناظر را در مجموعه داده­های با مقیاس و منابع مختلف شناسایی می­کند. برای ارزیابی نتایج از ضریب  استفاده گردید که شامل هر دو پارامتر  و  میباشد. با در نظر گرفتن معیارهای هندسی مختلف مقدار  از 02/35 تا 67/82 درصد بهبود می­یابد.

واژه‌های کلیدی: تناظریابی عوارض خطی، مجموعه داده های با مقیاس و منابع متفاوت، تئوری گراف، هندسه عوارض، نظرات کارشناسان
متن کامل [PDF 1632 kb]   (1855 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: سامانه های اطلاعات مکانی
دریافت: 1394/11/15
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Chehreghan A R, Ali Abbaspour R. Improvement of Geometric-Based Roads Matching on Multi-Scale Data Structures. JGST 2017; 6 (3) :89-102
URL: http://jgst.issgeac.ir/article-1-434-fa.html

چهرقان علیرضا، علی عباسپور رحیم. بهبود تناظریابی گذرگاههای درون شهری بر اساس هندسه عوارض در ساختار داده های چندمقیاسی. علوم و فنون نقشه برداری. 1395; 6 (3) :89-102

URL: http://jgst.issgeac.ir/article-1-434-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 3 - ( 12-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی علوم و فنون نقشه برداری Journal of Geomatics Science and Technology