[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
برای نویسندگان::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
تماس با ما::
امکانات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
پایگاه های نمایه کننده







 
..
آمار سایت
تعداد مشاهده ی مقالات: 2627002

مقالات منتشر شده: 644
نرخ پذیرش: 73.74
نرخ رد: 17.84

میانگین دریافت تا تصمیم‌گیری اولیه: 5 تا 10 روز
میانگین دریافت تا پذیرش: 191 روز
____
..
:: دوره 9، شماره 1 - ( 6-1398 ) ::
دوره 9 شماره 1 صفحات 42-31 برگشت به فهرست نسخه ها
توسعه‌ی یک چارچوب توصیه بافت آگاه برای گردشگران با استفاده از عکس‌های دارای برچسب مکانی(مطالعه موردی منطقه 6 تهران)
شادی عمرانی خیابانیان* ، علی اصغر آل شیخ ، امیدرضا عباسی
چکیده:   (2832 مشاهده)
با افزایش محبوبیت به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدیوها در شبکه‌های اجتماعی و تسهیل در دسترسی به فنّاوری‌های مکان‌یابی مانند سیستم تعیین موقعیت جهانی کاربران روزبه‌روز تعداد بیشتری از عکس‌ها و ویدیوهای خودشان را با دوستان و آشنایان به اشتراک می‌گذارند. از این رو کاربران وب دیگر تنها استفاده‌کننده نیستند، بلکه تولیدکننده‌ی اطلاعات نیز می‌باشند. این حجم و فراوانی داده‌های مکان‌مبنا می‌تواند برای خدمات و سرویس‌ها استفاده گردد. سیستم­های توصیه­گر ازجمله سرویس‌های مکان‌مبنای محبوب این شبکه‌ها محسوب می‌شوند. دستگاه‌های توصیه‌گر، با بهره‌گیری از تکنیک‌های آماری و تکنیک­های کشف دانش، به توصیه مکان‌های جدید و کاهش مشکلات ناشی از حجم زیاد داده‌ها می‌پردازند. هدف پژوهش حاضر، ارائه یک روش برای توصیه مکان‌های گردشگری محبوب و همچنین توالی سفر (دنباله‌ای از مکان‌های گردشگری) است. روش ذکرشده در این مقاله به‌صورت یک طرح کاربردی می‌باشد به این شکل که در این روش خرد جمعی کاربران را بر اساس مجموعه عکس‌ها با برچسب مکانی جمع‌آوری کرده و از آن به‌منظور ارائه مجموعه‌ای از مکان‌های گردشگری و توالی سفر محبوب متناسب با زمینه‌ی فعلی گردشگر جدید شهر استفاده می‌کند. در این پژوهش از زمینه عکس‌ها (مکانی و زمانی) در ترکیب با وضعیت آب‌وهوایی به‌دست‌آمده از طریق وب‌سرویس‌های آنلاین به‌منظور پشتیبانی از بافت آگاه بودن توصیه استفاده گردیده است.. به‌منظور بررسی عملکرد روش پیشنهادی از مجموعه‌ی داده‌های سایت پانورامیو مربوط به منطقه شش تهران استفاده گردید. نتایج تجربی نشان می‌دهد 5/64% نتایج به دست آمده از طریق این روش با واقعیت یکسان بوده و این بیانگر منطقی بودن توصیه حاصل از تحلیل تصاویر مردم­گستر و منطبق بودن این نتایج با واقعیت است.
 
واژه‌های کلیدی: شبکه‌های اجتماعی مکان‌مبنا، سیستم توصیه‌گر، برنامه‌ریزی سفر، بافت آگاهی
متن کامل [PDF 1141 kb]   (906 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: سامانه های اطلاعات مکانی
دریافت: 1397/7/2
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Omrani Khiabanian S, Alesheikh A A, Abbasi O R. Developing a Recommendation Framework for Tourist by Mining Geo-tag Photos (Case Study Tehran District 6). JGST 2019; 9 (1) :31-42
URL: http://jgst.issgeac.ir/article-1-799-fa.html

عمرانی خیابانیان شادی، آل شیخ علی اصغر، عباسی امیدرضا. توسعه‌ی یک چارچوب توصیه بافت آگاه برای گردشگران با استفاده از عکس‌های دارای برچسب مکانی(مطالعه موردی منطقه 6 تهران). علوم و فنون نقشه برداری. 1398; 9 (1) :31-42

URL: http://jgst.issgeac.ir/article-1-799-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 1 - ( 6-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی علوم و فنون نقشه برداری Journal of Geomatics Science and Technology