[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
برای نویسندگان::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
تماس با ما::
امکانات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
پایگاه های نمایه کننده







 
..
آمار سایت
تعداد مشاهده ی مقالات: 2713764

مقالات منتشر شده: 653
نرخ پذیرش: 73.75
نرخ رد: 17.62

میانگین دریافت تا تصمیم‌گیری اولیه: 5 تا 10 روز
میانگین دریافت تا پذیرش: 190 روز
____
..
:: دوره 7، شماره 3 - ( 11-1396 ) ::
دوره 7 شماره 3 صفحات 251-233 برگشت به فهرست نسخه ها
توسعه یک چارچوبی مبتنی بر رایانش ابری برای تحلیل انطباق نقشه داده‌های خودروهای شناور
محمد مسعود رحیمی ، فرشاد حکیم پور*
چکیده:   (3846 مشاهده)

امروزه کاربردهای نوین الگوریتم انطباق نقشه در کنار تلاش برای حفظ نرخ بالای موفقیت، با دو چالش نرخ‌های نمونه‌برداری متغیر و سرعت پردازش داده‌ها روبرو هستند. در این تحقیق یک چارچوب جامع، توزیع یافته، کارآمد و صحیح برای تحلیل انطباق نقشه ارائه‌شده است. چارچوب پیشنهادی در مواجهه با نرخ‌های نمونه‌برداری متفاوت و فارغ از وابستگی به حسگرهای اضافی توانسته به نرخ موفقیت مناسبی دست پیدا کند. همچنین استفاده از روش وزن دهی پویا باعث استقلال چارچوب از پارامترهای محلی شده است. استفاده از مفاهیم سطوح اطمینان صحت و سرعت عملکرد چارچوب را افزایش داده است. در این چارچوب برای پاسخ به چالش نرخ نمونه‌برداری پایین از الگوریتم کوتاه‌ترین مسیر A* با روش وزن دهی پویا استفاده می شود. وزن دهی قید کوتاه ترین مسیر با کمک اطلاعات HDOP انجام می شود. یکی از چالش‌های اصلی در به‌کارگیری داده‌های بزرگ FCD، ذخیره‌سازی، مدیریت، تحلیل و پردازش جمعی آن‌ها است. بدین منظور در این چارچوب از اصول رایانش ابری و الگوی نگاشت کاهش بر روی سکوی هدوپ (Hadoop) استفاده‌شده است. بدین ترتیب چارچوب فوق تحلیلی توزیع یافته، مقیاس‌پذیر و کارآمد را بر روی سخت‌افزارهای معمولی ممکن می‌سازد. جهت ارزیابی عملکرد چارچوب ناوگان حمل و نقل شهر نیویورک به عنوان یکی از بزرگترین ناوگان های حمل و نقلی جهان مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج ارزیابی ها بیانگر نرخ موفقیت 95.2 درصدی در نرخ نمونه برداری بالا (10 ثانیه) و 89.5 درصدی در نرخ نمونه برداری پایین (120ثانیه) است. همچنین مقایسه نتایج روش پیشنهادی با یکی از روش های شناخته شده نشان می‌دهد در نرخ نمونه‌برداری 120 ثانیه روش پیشنهادی صحت انطباق نقشه را تا 9.7 درصد بهبود داده است. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد با حضور 5 گره پردازشی چارچوب پیشنهادی توانسته بیش از 7000 نقطه در هر ثانیه را بر روی نقشه منطبق کند. 

واژه‌های کلیدی: داده‌های خودروهای شناور (FCD)، تحلیل انطباق نقشه (MM)، نرخ نمونه‌برداری متغیر، رایانش ابری
متن کامل [PDF 1321 kb]   (1284 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: سامانه های اطلاعات مکانی
دریافت: 1396/3/16
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rahimi M M, Hakimpour F. An Integrated Framework based on Cloud Computing for Map Matching Analysis of Floating Car Data. JGST 2018; 7 (3) :233-251
URL: http://jgst.issgeac.ir/article-1-642-fa.html

رحیمی محمد مسعود، حکیم پور فرشاد. توسعه یک چارچوبی مبتنی بر رایانش ابری برای تحلیل انطباق نقشه داده‌های خودروهای شناور . علوم و فنون نقشه برداری. 1396; 7 (3) :233-251

URL: http://jgst.issgeac.ir/article-1-642-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 3 - ( 11-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی علوم و فنون نقشه برداری Journal of Geomatics Science and Technology